neděle 15. prosince 2013

Vánoční časy, časy lásky i uklízení

Ahoj, já vás zdravím u dalšího článku na mém novém blogu, který se bude týkat Vánoc a vše pohybující se okolo nich. 



Nejdřív se vám chci omluvit za to, že sem nic moc nepíšu, ale jak sami víte, teď je období Vánoc -  stres, nakupování dárku, měnění podzimního šatníku na zimní, uklízení, pečení cukroví a studentů (jako se to týká i mě) písemky na poslední chvíli (ti učitelé nám nedají svátek ani s pátek - poslední školní den v roce 2013). 

Když tu tak sedím, cvákám vám sem nějaký nesmysly, tak jsem si uvědomila, že mám ještě uklízet celý pokoj, balit dárky (polovinu nemám ještě ani nakoupenou) a pomoct bráchovi psát dopis Ježíškovi. A upřímně řečeno, ani do jednoho se mi opravdu nechce, nejradši bych si zase zalezla do postele, pustila si nějaký vánoční film s kakaem v ruce, zachumlaná až po uši a relaxovala. 

Až teď jsem si uvědomila, že už je 3. adventní neděle. Páni, toto letí. Měla jsem toho poslední dobou tolik, že jsem si to ani neuvědomila. Taky máte takový divný pocit, když si uvědomíte, že za týden a dva dny už bude chodit Ježíšek? Celá rodina se sejde u jednoho stolu, jedné večeře, když dojíte, dopijete, uslyšíte zvoneček a jak malé děti utíkáte celí natěšení ke stromečku, který jste ještě včera tou dobou zdobili s rodiči aby měl váš mladší sourozenec radost a slzičky v očích, když ho uvidí v celé své kráse. Chvíli nevěříte, kolik dárků se shromáždilo pod tím krásně svítícím zeleným stromečkem a pak se vrháte na rozbalování. Snažíte se papír co nejméně poničit, když se konečně dostane k tomu, co se schovávalo pod tím krásným balícím papírem, možná chvilku přemýšlíte, co to je, když ne tak už si to buďto zkoušíte na sebe, prohlížíte si to, zkoušíte, co to umí, nebo vás to absolutně nezajímá (což je  verze, která by se u Vánočních dárků vůbec objevit neměla) a jdete na další dárek. Nebo to máte snad jinak? 

Nejradši na vánočním čase mám tu vůni po celém bytě cukroví. Vždycky, když přijedu ze školy, není nic lepšího než ještě s batohem na zádech jít pomoct mamce nebo jí alespoň něco málo ukrást a poté, co to sníte ji to pochválit nebo zkritizovat, že je to moc sladké, nebo připálené (u nás se to zatím nikdy nestalo) u nás doma máme všichni stejné chuťové buňky, co se ale ovšem týče cukroví, ničeho jiného bohužel (nebo díky bohu?) nestalo. 

Co nemám moc ráda na tomto období před Vánocemi, je to vymýšlení dárků a úklid. Teď přemýšlím, co nemám radši .... asi spíš to vymýšlení dárků, přeci jen uklízím doma častěji než jen na Vánoce, tak už jsem si nějak zvykla, že tuhle povinnost musím dělat častěji. Ale když už jsme u těch dárků, co jste vlastně pořídili vy vašim rodičům, sourozencům, kamarádům, babičkám a dědečkům? Já bych vám řekla jen to, že zatím mám pro rodiče takové stejné trička, akorát mamka to má v dámské verzi a táta zase v pánské (překvapivé, že?), pro babičku mám sprchový gel a mýdlo na ruce, které voní po skořici a hrozně mi připomínají Vánoce. Pro bráchu už mám taky vymyšlený dárek, ale ještě ho nemám koupený, je to lego. (Je mi 10 a s tímhle si opravdu vyhraje), samozřejmě jsem mu chtěla koupit něco, co využije víc, ale rodiče mi řekly, že tenhle dárek mu udělá radost. Pro kamarádky mám kosmetiku, CD (které jsem udělala sama) a velikánskou čokoládu od Milky.

Takže toto je zatím asi všechno, budu ráda, když se mi podělíte o vaše pocity, zkušenosti a nakoupené dárky :) 





Žádné komentáře:

Okomentovat